06 februari, 2010

Favoritfärg

Hej på er! Här om dagen när vi för ovanlighetens skull hade snöstorm i Gbg ropade sonen (7):
Mamma titta ut, din favoritfärg är överallt. Han såg något konfunderad ut en stund senare när jag började skrapa bort den vita färgen på vårt soffbord.
Bordet var förmodligen oljat innan så när jag målade det trängde olja upp och gjorde att färgen
släppte.

Jag hittade inget bra att skrapa med så en osthyvel fick offra sig.


Sen var det bara att torka bordet noga och hoppas att oljan håller sig djupt nere i trät.
Jag har målat bordet vitt igen, men det visar jag när alla chipsskålar mm är bortplockade efter
Melodifestivalen
.Ha en fortsatt skön lördagkväll! Kram Marie



1 kommentar:

Lilla hjärtat sa...

Oj vilken otur med bordet, jag har också ett sånt bord som jag målat vitt.
Hoppas att det blir bra nu då...
Ha det gott
Kram A-K