03 maj, 2008

Lite ljuspunkter i tillvaron


Tänkte visa några av våra ljuspunkter som ger mysig stämning på kvällarna!

En liten ängel utanför ingången till köket.







En lykta i fönstret.







Om ni undrar varför jag bara visar väggbilder, så beror det på att rummen just nu inte har någon större inredningscharm.
Anledningen till det är att vi ska flytta till Göteborg i sommar, och jag har börjat med rensning!
På golven står kassar och kartonger märkta SPARA, SKÄNK och SLÄNG!

Även tallrikshyllan har fått en hängande lykta.












Jag köpte några olika konsolhyllor i Chicago som
jag placerat lite lyktor och ljus på! Det blir mysig stämning när man får levande ljussken på väggen!




PEACE i trä står framför några större värmejuslyktor på en hylla ovanför dörrposten i vardagsrummet. Genom dörrhålet ser man ut i vår hall målad i engelskt rött! (man kan bara konstatera att många inredningsstilar testats genom åren tills man "hittade hem")



Den ommålningen får nästa ägare ta itu med!
Den väggen går ända upp till övervåningen och var jättejobbig att måla.


Någon har flyttat på lyktan...hmmm




Hylla ovanför soffan...



En liten lykta i fönstret...




Här är min lilla madonna, inhandlad på den för mig nyupptäckta affären BETTY´s B0rås!


Hon fick flytta in i min skorpburk som inhandlades i Haga Gbg för många år sén.

Den har med åren fått lite charmig patina!



Inga kommentarer: