15 april, 2010

Loppis!

Nu har vi “loppat” loss i igen!april-10 001 Hittade en “urna” för 15:-. Den är grön så den behöver några lager vit eller svart färg.  Den ska stå ute…..

april-10 018 Två väggkorgar för 10:- st. Gissa vilken färg dom ska få!april-10 017 En flaskkorg för 10:- Den ska bli vit. Vad säger ni om den charmiga gammelrosa rosetten med ståltrådskanter……….Huuuapril-10 016 Hittade en låda i trä med fack. Den ska också målas……Puh. Jag har ganska många målarprojekt nu.april-10 012 En guldram ska sprayas vit…april-10 009 …….men inte den här som jag faktiskt gillar som den är i mörkt silver.april-10 007 Hittade även en lampskärm med viss potensial. Men rosetten………..april-10 006 Fyndade även två gamla smörknivar som får ligga under mitt skådebröd.april-10 014

Även lite spetsar “halkade” ner i korgen.

Nu ska jag ner och måla ett rum på nedervåningen. Loppisfynden får vänta på färg ett tag.

Tack för att du tittade in – och ha en bra dag!

Kram Marie

13 kommentarer:

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Vilka fina fynd du gjort, kommer bli underbara med lite vit färg!! *ler*

Ha en bra dag!
Kramar Linda

Ellinor sa...

Vad Mycket Mysiga saker du har du har Fyndat, Ramar är jag själv tokig i.
Ha en Bra Målarhelg
Kram/Ellinors Hus

vita drömmar och svarta tassar sa...

Vad mycket fint du har fyndat!! du får visa oss mer när du har målat klart ..ramarna va super!!

Ha en bra vecka!
kram wivi

Inka sa...

Hej, Marie!

Vilka fina och BILLIGA saker du loppat. Älskar lådan, smörknivarna....och allt det andra. Lampan har verkligen potential. Tänk en snygg lampkjol på den.
Avundsjuuuuk!

Ha en trevlig dag och kväll



Kram Inka

Annie - Annalunda sa...

Hej Marie!

Trodde att jag både följde och hade Huset Elliot på min blogglista... nu har jag det! Kram!friala

Annie - Annalunda sa...

Tihi...av någon anledning kom ordverifieringen med i kommentaren... :)

Nytt och Slitet/Louise sa...

Åh, vilka fynd,speciellt lådan,den var inte dum, du ska väl måla den orange förståss...blink blink....

Ha det kul nu med all vit färg

kramis

Anonym sa...

Sååå många fynd, vad roligt :)

Såg att du följer min blogg Loppis Skattkammaren!
Ville bara säga Vad Kul, hoppas du gillar den och att du finner många bra tips. Har du själv tips på något så tveka inte att höra av dig.
Önskar dig en skön kväll och välkommen till mig snart igen!

Kramar Louise
Loppis Skattkammaren

Evelina sa...

Oj, vad mycket du hittat!!
Visst är gamla ramar ljuvliga..

Kram Evelina

Anonym sa...

Oj jäsiken vad fynd du gjort. Kul!! Fina ramar, funderar på att inhandla ett par själv om jag hittar.

Ha en skön vecka, kram/Mira

Anette sa...

Hej Marie
Första gången jag är in till dej .
Va mycke fynd du gjort :) samma här har en massa målarprojekt på gång hi hi
Fin blogg du har :)
Ha de så himlans bra .
Kram Anette

Anonym sa...

Å , jag vill också gå på loppis!!!

Blåbär och Mjölk sa...

Tittar in för att önska dig Marie en god start på det nya året!! Hoppas du mår fint och har massa pyssel och projekt på gång ;)
Kraaam Åsa.