09 mars, 2010

Nu har det hänt igen!

Nu har det hänt igen! Bordet vi lyckades laga har ramlat igen. Dammsugarsladden fastnade i bordsbenet så det välte. Min glaskupa i fattigmanssilver är ett minne blott. Det blev många delar. Nu har jag tröttnat på att gå på tå runt bordet för att inte stöta emot, så nu har det åkt ut i hallen. Det bräckliga benet står nu emot en garderobsvägg så nu ska väl ingen lyckas välta det.





Under bordet står min gamla "pålle" och en gammal lykta. Äntligen har jag fått ett olivträd i min hink.( från Floras Kulle)


För att lösa det hela fick bordet som stod i hallen flytta in där det " bräckliga " bordet stod.

Ljusstaken som står vid pianot ska målas antikvit så får vi se om den passar nånstans.


Nu ska jag måla lite loppisfynd, Visar sedan.


Tack för att du tittade in! Ha det gott!

2 kommentarer:

Pia sa...

De passar ju som gjorda - borden - på sina diverse ställen!

Är ditt olivträd äkta? Ser väldigt fint ut, vill också ha, men helst "oäkta". Har ihjäl alla blommor...

Skön fortsättning på kvällen!

~*~ saskia ~*~ sa...

One can never have enough side tables! They are gorgeous! Have a happy day!