27 april, 2009

Renovera,renovera,renovera

När man kommer flyttandes från en liten stad till en storstad är huspriserna lite annorlunda!
För att få 100 kv.m mindre (!)än vi hade innan fick vi lägga till drygt en miljon ! Vilken matematik! Man kan nog tyvärr inte hitta sitt drömhus i en prisklass som är ok så man får försöka hitta ett bra hus och göra det till sitt drömhus!

Badrum i grekiskt blått med maskeringtejpen kvar i taket! Huuva!




En spricka i tapeten i hallen som inte direkt ger ngn större mysfaktor! Orkar inte riva ner, bredspackla och slipa hela hallen så det får bli lite 1;a hjälpen auktioner så länge!

Imorron kommer Annette (Floras Kulle) och hjälper mig måla gillestugan! Kul!
Ursökta det trötta sega inlägget men det åskar ute och lågtrycket ger mig huvud värk!
Visar före och efterbilder senare! Ha det så gott och tack för att du tittade in!!

2 kommentarer:

Floras Kulle sa...

Huuuva!
När man ser de bilderna känns det ännu bättre att vi målade igår kväll, det lever man på länge!
KRAM:
Annette

My Lovely Things sa...

Hej!!
men va häftigt att du och Margurite är vänner och ni kom på att hur jag och Margurite lärt känna varandra och att du läst min blogg med.
Jag världen är liten..

Jag förstår att ni har mycket runt er..Vi har ju oxåsålt hus och flyttat nu har vi bott här i 6 mån och har anpassat oss och trivs så bra..
Ska bli spännande och se förvandlingen i ert hem..
ha det så bra..
Kram Anna