16 april, 2008

Helgens projekt

Min man åker till Chicago minst en gång per år. Då passar jag alltid på att dra igång något större projekt: måla om nåt rum eller så! Den här gången gjorde jag det här:











Jag målade björkstolarna och björkbordet från IKEA - vitt !!!! Det kommer bilder på bordet senare!

Min mans enda kommentarnär han kom hem var:! "Lilla skruttan..."

Lite andra projekt på gång:

En skottkärra som jag köpte på loppis.
Den ska målas vit när jag satt fast hjulet som min son
"lekte" av!


Lite detaljbilder från mitt hem:

















En gammal broderad tavla från en nätbutik i Helsingborg.

När vi köpte vårt hus för 6 år sedan stod det ett gammalt skåp i källaren som var lite skadat på ena sidan. Det står numera med ett tunt lager vit färg i vårt vardagsrum (damen på dörren är däremot ny).

















(Titta helst inte på dom fula högtalarna som råkat hamna där! Jag flyttade runt allt i hela vardagsrummet när jag skulle måla 10 björkstolar på en (!) helg!)

Ett glashjärta från Sia hänger i fönstret.

Återkommer med fler bilder i Helgen!!

Inga kommentarer: